Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mi a Brain Gym?

2010.09.28

Brain Gym (Edu-kineziológia)

 

A gyerekeknek szükségük van a mozgásra ahhoz, hogy egészségesen fejlődjenek. Így az agyuk fejlődéshez is szükség van a mozgásra, és fordítva: az agyuk jó működése elengedhetetlen a jó koordinációhoz. A gyermekek egy sor képesség természetes fejlődésén keresztül fedezik fel a világot. Így tanulnak meg felülni, mászni, járni és beszélni.

 

Az Edu-Kineziológia, másnéven Brain Gym (agytorna) a kineziológiának az az ága, amely az agy és a test közti interakció szerepét hangsúlyozza, mozgás segítségével növeli tanulási képességeinket. Akkor fordulnak elő tanulási gátak, amikor az információ nem áramlik szabadon az agy különböző részei között. A korrekciós gyakorlatok, melyeket a kineziológia ezen ága használ, az agy információáramlását ösztönzik, helyreállítják azt a természetes képességünket, hogy a leghatékonyabban tanuljunk és működjünk. Arra szolgálnak a mozgásos gyakorlatok, hogy a velünk született tanulási készségeket felébresszék. Ilyen mozgásos gyakorlat a keresztmozgás, a tekintetirányokkal való munka, a vizuális stressz enyhítése a látómezőnkben mozgó tárgy tekintetünkkel való követése segítségével (optikusok is végeznek ilyen szemmozgatást a vizsgálataik során), fekvő nyolcasok levegőbe írása, valamint annak tanulmányozása, hogy a mozgás miként hat a tanulási folyamatra.

 

Ha valakinek tanulási nehézségei vannak, az információ nem jut el az agynak abba a részébe, ahol az feldolgozná, és az alapján cselekedne. A Brain Gym-ben használt mozgások integrálják az agyat, lehetővé teszik, hogy az információ szabadon áramoljon az érzékszervekből az emlékezetbe és vissza. Ez lehetővé teszi, hogy az illető kevesebb feszültség árán tanuljon, megnyilvánuljon saját kreativitása és eltűnjön a tanulási problémákhoz gyakran kapcsolódó érzelmi stressz.

 

A tanulást segítő korrekciós gyakorlatok serkentik a természetes energia- és mozgásfolyamatokat a testben. A játékos-mozgásos gyakorlatok segítik a bal és a jobb agyfélteke közös munkáját. Hatására többek között javulás tapasztalható az olvasás, a szövegértés, az írás, a helyesírás, a számolás és a testi koordináció terén, fejlődik a memória és az önbizalom, harmonikus egységgé áll össze az értelem és az érzelem. Ennek köszönhetően a gyerek figyelmesebbé válik, reakciói gyorsabbak lesznek, szellemileg frissebb és bátrabb lesz.

 


A gyakorlatok a meglévő tanulási problémákon hatékonyan segítenek, de használatuk jelentősen elősegíti a problémák megelőzését! Ha már óvodás korban ezekkel a gyakorlatokkal serkentjük az agy működését, akkor megkönnyíthetjük a gyermekünk közösségi beilleszkedését, a tanulási lépcsőfokok megtételét, segíthetünk abban, hogy stresszmentes legyen számára a tanulás.

 

 

 

(Felhasznált irodalom: Ann Holdway: A kineziológia alapjai. Édesvíz Kiadó. Budapest, 2000.)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.